
7. RESPECTVOL EN KLANTGERICHT - DAAR STAAN WE VOOR.
Er leeft een cultuur van respect en vertrouwen in jouw organisatie. Behandel je bouwcollega's en klanten zoals jij zelf behandeld wil worden. Dan wordt bouwen prettiger.
HOE?
Bepaal de eigen waarden die je wil hanteren als bedrijf. Kijk hoe deze waarden in dagelijks gedrag aan bod kunnen komen.
Werk aan een visie of een charter om je bouwproject te starten. Dit is een niet-juridisch document dat focust op hoe je met elkaar wil omgaan.
Bespreek je waarden en je manier van omgaan met je bouw(team)partners.
Voorzie een aanpak voor wanneer er toch conflicten komen, vb. met een neutrale coach.
WAT BRENGT HET OP?
Een bedrijf dat eerlijk en loyaal werkt op een constructieve manier, geniet een betere reputatie.
Minder conflicten op de werf kunnen zorgen voor efficiëntere uitvoering met minder stress.
Aangetekende brieven en advocatenkosten kan je vermijden door een open en eerlijke samenwerking.
Bouwteams die goed samenwerken leveren een beter resultaat op met hogere marges.
Waardengedreven organisatie.
“De passie van onze medewerkers tilt onze organisatie naar een hoger niveau. We hebben een waardengedreven organisatie met als kernwaarden inzet, betrouwbaarheid en samenwerking.” Wij hangen praktisch alles op aan deze drie begrippen, al vanaf de aanwerving van nieuwe medewerkers. Wij zoeken ook bewust naar kandidaten die bij onze bedrijfswaarden passen.
-TIna Ermgodts, HR -en Sustainbility manager Wilms
Duurzaamheid begint bij onze zes bedrijfswaarden.
Onze zes bedrijfswaarden stellen we dagelijks centraal doorheen onze bedrijfsvoering. Deze zijn klantgericht, vakmanschap, zorgen voor elkaar, teamspirit, goesting en open communicatie.
-Didier Vanden Broucke, CEO EEG Group
