9. KLAAR VOOR DE GREEN DEAL.

Bewustwording over de CO2 uitstoot over de hele waardeketen is de eerste stap naar succes. Wanneer je dit concretiseert in acties zullen mens, natuur en jouw bedrijf de vruchten plukken.

HOE?

  • Ken de belangrijkste verbruiksposten van energie, en dus CO2 emissies, zijn.

  • Breng je CO2-voetafdruk in kaart via v.b. de CO2 prestatieladder.

  • Maak je wagenpark CO2-neutraal.

  • Neem initiatief om zelf groene energie op te wekken.

  • Zet een CO2 management systeem op.

WAT BRENGT HET OP?

  • Inspanningen om CO2 te reduceren en managen beïnvloedt jouw bedrijfsimago positief.

  • Een CO2-neutrale wereld is niet alleen goed voor de Aarde maar ook voor de gezondheid van jouw werknemers.

  • Wie de Green Deal kan omzetten in praktijk, heeft een competitief voordeel.