6. ZOT VAN DE BOUW EN TROTS OP WAT WE DOEN.

Realisaties horen gevierd te worden. Zowel intern als extern worden deze gecommuniceerd en uitgespeeld als strategische troef.

HOE?

  • Communiceer aan iedereen in het bedrijf de projecten die je binnenhaalt en afrondt. Dit kan via een nieuwsbrief, via mails of via schermen.

  • Vakmanschap mag in de kijker gezet worden. Focus op kleine maar heel complexe aspecten van je werf.

  • Laat betrokken medewerkers aan het woord. Maak een kleine testimonial. Dit kan je ook naar externe communicatie gebruiken.

  • Wees trots op wat je aflevert. Deel die trots ook. Voorzie bij afronding een mooie afsluiting voor de betrokken teams.

  • Bespreek tijdens de afsluitmeeting en nacalculatie de 5 dingen die je zeker op een nieuwe werf wil toepassen en de dingen die je de volgende keer wat anders wil aanpakken.

WAT BRENGT HET OP?

  • Trotse medewerkers zijn gelukkige en productieve medewerkers.

  • Leren uit de goede en minder goede dingen zorgt voor efficiëntere werven met hogere marges.

  • Communicatie is altijd goed voor de betrokkenheid van je mensen.