
6. ZOT VAN DE BOUW EN TROTS OP WAT WE DOEN.
Realisaties horen gevierd te worden. Zowel intern als extern worden deze gecommuniceerd en uitgespeeld als strategische troef.
HOE?
Communiceer aan iedereen in het bedrijf de projecten die je binnenhaalt en afrondt. Dit kan via een nieuwsbrief, via mails of via schermen.
Vakmanschap mag in de kijker gezet worden. Focus op kleine maar heel complexe aspecten van je werf.
Laat betrokken medewerkers aan het woord. Maak een kleine testimonial. Dit kan je ook naar externe communicatie gebruiken.
Wees trots op wat je aflevert. Deel die trots ook. Voorzie bij afronding een mooie afsluiting voor de betrokken teams.
Bespreek tijdens de afsluitmeeting en nacalculatie de 5 dingen die je zeker op een nieuwe werf wil toepassen en de dingen die je de volgende keer wat anders wil aanpakken.
WAT BRENGT HET OP?
Trotse medewerkers zijn gelukkige en productieve medewerkers.
Leren uit de goede en minder goede dingen zorgt voor efficiëntere werven met hogere marges.
Communicatie is altijd goed voor de betrokkenheid van je mensen.
